Recension: Hex Hall av Rachel Hawkins

Handling
Sophie Mercer is a witch. When Sophie attracts too much human attention for a prom-night spell gone horribly wrong, it’s her warlock dad who decides her punishment: exile to Hex Hall, an isolated reform school for wayward Prodigium, a.k.a. witches, faeries, and shapeshifters. (bokus.com)

Recension
Jag valde att läsa Hex Hall härnäst eftersom jag kände för en lite lättsammare bok. Jag befarar att det kan ha varit orättvist mot Hex Hall att läsa den direkt efter Nightshade, eftersom det var riktigt stora skor att fylla. Som sagt, jag tyckte om av denna roman, men på något sätt känns som om jag skulle ha kunnat tycka om den mer. Men jag läste ut den på två dagar det betyder ju i alla fall något.Liksom i alla första böcker i en serie ägna mycket tid åt att bygga och förklara världen, och jag har läst lite för många första-böcker på sistone för jag blir lite trött på det, även om det såklart är viktigt. Men precis som med Nightshade tog också den här boken fart efter ett tag. Den andra halvan av boken är riktigt bra!

Kommentera

