Recension: Lovestruck Summer av Melissa Walker

A fun, flirty teen romance that makes for the perfect beach read, this sweet summer love story is set in the live-music capital of the world, Austin, Texas. (bokus.com)

Jag läste en väldigt positiv recension om denna roman och när jag hittade den på Bookdepository för drygt 3 € tvekade jag inte en sekund, utan köpte den direkt. Det är inte en invecklad roman med många olika sidor historier och en stor ensemble karaktärer, men denna roman lyckades verkligen fånga mig. Igår kväll tänkte jag att jag skulle läsa ett kapitel eller två innan jag somnade, men det slutade med att jag läste ut hela boken. Tja, alla 265 sidor.

Jag gillade verkligen den här romanen! Mer än många jag har läst nyligen. Även om den är ganska förutsägbar är Lovestruck Summer en väldigt söt och somrig roman som ger dig lust att besöka Texas eller kanske bara åka utomlands och göra något galet.

Romanen har många sympatisk karaktärer, från huvudpersonen Priscilla till sorority girl-kusinen Penny med sin transvestithund och medpraktikanten Jade. Och för att inte tala cowboygrannen Russ! Mmm-mm. Vad förmodligen fungerat så bra för mig i denna roman var kemi som Melissa Walker lyckats skapa mellan hennes huvudpersoner. Jag tycker ofta att författare har svårt att skapa en romantik som jag ”känner”, men den här var mycket välgjord. Man blev inte överraskad av romansen i sig, det var ganska uppenbart vad som skulle komma, men eftersom det tog ett tag innan det blev något emellan dem så byggdes en hel del utmärkt romantisk spänning upp. Och jag älskar ju min romantiska spänning! Så om du letar efter en snabblästoch söt bok är Lovestruck Sommar den perfekta sommarläsningen!