Harry Potter and the Deathly Hallows part 2

Jag vet, jag vet, vi kan ha varit de sista människorna på jorden att gå och se Harry Potter och dödsrelikerna del 2, men under helgen gick jag och min man och såg den på bio. Om du, mot alla odds ännu inte har sett filmen – sluta läsa nu som detta inlägg kommer att innehålla spoilers.
Jag har älskat filmerna, alla filmerna, och jag tycker att detta var en värdig avslutning på en bra serie. Slutligen fick Ron och Hermione varandra. Vi har bara väntat på ett par filmer nu …
Men det var inte min favoritdel. Det var Snapes minne i minnessållet. Jag är så glad att han äntligen fick sin upprättelse. När han Avada Kedavra:de Dumbledore i del 1, var jag helt övertygad om att det var en del av en del utarbetad bluff och att Dumbledore var på den. Jag är så glad att jag hade rätt! Den minnesscenen kan ha varit den bästa under hela serien, om du frågar mig. Och jag blev mycket rörd över att Harry hade döpt till ett av sina barn till Severus.
Jag är dock inte lider av PPD (Post-Potter Depression) även om de faktiskt hade ett inslag på nyheterna om det. Det är nästan faktiskt tvärtom, jag är mer intresserad. Jag måste erkänna att jag bara har läst de två första böckerna, då när de först publicerades på svenska, men nu har jag alla ljudböcker (på mp3) inlästa av den fantastiska Stephen Fry och jag lyssnar på dem en hel del nu när jag och min man arbetar på renovering av vårt nya (men egentligen mycket gamla) hus. Min man är inte lika nöjd som jag är, eftersom de är på engelska och allt, så han är bara låta mig spela Harry Potter istället för musik för att  ska vara snäll.
One thought on “Harry Potter and the Deathly Hallows part 2

  1. I just saw the movie and I loved it as much as you did. Like you, I was so happy to finally be able to see Snape's point of view and what he experienced. I was so sad when the movie was over. =( What a perfect ending to a fantastic series, though!

Kommentera

