Recension: Perfect Chemistry av Simone Elkeles

Handling
When Brittany Ellis walks into chemistry class on the first day of senior year, she has no clue that her carefully created ”perfect” life is about to unravel before her eyes. Forced to be lab partners with Alex Fuentes, a gang member from the other side of town, Brittany finds herself having to protect everything she’s worked so hard for – her flawless reputation, her relationship with her boyfriend and, most importantly, the secret that her home life is anything but perfect. Alex is a bad boy and he knows it. So when he makes a bet with his friends to lure Brittany into his life, he thinks nothing of it. But the closer Alex and Brittany get to each other the more they realise that sometimes appearances can be deceptive and that you have to look beneath the surface to discover the truth. (bokus.com)

Recension
Om jag skulle sammanfatta denna roman med två ord skulle det ordet vara oväntat bra! Och för någon som vanligtvis inte läser så mycket samtida romaner som säger det en hel del.  Jag började läsa den på torsdag morgon på tåget på väg till jobbet och avslutade den på fredag på väg hem från jobbet. På torsdag kväll stannade jag upp över en timme senare än planerat bara för att jag inte kunde lägga ner boken. Den var mycket beroendeframkallande!

Kärlekshistorien  var otroligt intensiv och välskriven. Den sexuella spänningen var utmärkt skriven och således mycket trovärdig. Jag är generellt positiv till berättelser sedda från olika synvinklar och så även med denna roman, för då kan man få se och förstå känslor och reaktioner från båda sidor. Detta skrivtekniken är också mycket effektiv för att få mig att tillryggalägga många sidor på en gång eftersom jag alltid vill gå till nästa huvudperson och se hur han / hon reagerar på vad som just hänt. Hela tiden med den här romanen fick jag tvinga mig själv att inte läsa ”bara ett kapitel till” …

Kommentera

