Börja på ny kula

Sedan ungefär ett år tillbaka har jag haft en bokblogg under namnet ”Helena’s Bookshelf” där jag har (bland annat) recenserat böcker på engelska, och det har varit roligt på många sätt. Men på senaste tiden har jag liksom lite tappat sugen. Jag har inte riktigt funnit glädjen i bloggen som tidigare.

Så därför ska jag nu börja på ny kula med en bokblogg på svenska. Jag har ägnat ett par timmar åt att importera och översätta mina tidigare inlägg (håller fortfarande på i skrivande stund) så om ni vill läsa en massa tidigare recensioner så finns det tillgängligt, men förvänta er inte att bloggen kommer att fortsätta på detta ambitiösa sätt. En anledning till att jag börjar om är ju att jag fortfarande vill ha en bokblogg men i  mindre format. Med färre och mindre krav. Kanske återvänder glädjen då. Jag byter också från blogspot till wordpress i hopp om att jag ska få färre raserutbrott framför datorn.

Ni är välkomna att följa med!

Kommentera

