Nya böcker

Jodå så att.. jag var ju i Dublin över nyår. Och där har de en stor och härlig bokaffär som heter Eason. Där hade de en 3 for 2-special så jag fyndade en massa böcker.

Först ut var del 1 och 2 av James Dashners Maze Runner-trilogi, som beskrivs lite som de nya Hungerspelen, som jag ju älskade! Alltså The Maze Runner och The Scorch Trials av James Dashner. Ska bli riktigt spännande.

Min andra hög blev lite av ett hopplock av blandade böcker jag har haft ögonen på. Cinder av Marissa Meyer, första delen en futuristisk bokserie som bygger på Askungen (dvs Cinderella). The Name of the Star av Mauren Johnson, första delen av en bokserie om moderna mord i London – Jack the Ripper-style.  Ashes av Ilsa J Bick, första delen av en ny zombie-dystopi-serie.

I en annan liten affär, Bargain Books, köpte jag dessa tre klassiker. Jag älskar ju min Jane Austen och tre fina utgåvor av hennes böcker (Pride and Prejudice, Sense and Sensibility, Emma) för bara 10€ kunde jag ju bara inte motstå.

2 tankar på “Nya böcker

  1. Sv: Jadu, det har jag undrat länge. Har väl nånting att göra med den fria frakten, kanske? Ah, Cinder. Ska bli riktigt spännande att få läsa den! Och Ashes som du har där i din hög har jag varit nyfiken på ett tag, ska bli kul att se vad du tycker om den 🙂

  2. Oj va najsa fynd! Blir lite avis minsann =)

    Är det du som har tagit bilderna på böckerna? Snyggt att du tog bort bakgrunden, sånt gillar jag. Önskar jag själv tog mig tid för sånt ^^

Lämna en kommentar