Bones säsong 7

Som en del andra bokbloggare konsumerar jag också rätt mycket andra medier, t ex tidningar, filmer och tv-serier. En av mina absoluta tv-serier är BONES. Jag började se det någon gång under säsong 3 eller 4, men har sedan köpt ikapp mig på DVD-boxarna. Den senaste (säsong 6) klickade jag hem billigt på Tradera förra veckan.

Även om jag alltid har påstått att jag inte gillar deckare och liknande så måste jag nog omvärdera det, för jag har blivit närmast sjukligt besatt av amerikanska kriminalserier (och börjar gilla deckar i bokform allt mer också). Sedan i somras har jag till exempel sett säsong 1-6 av Criminal Minds. Men BONES var först.

Och jag gillar serier där avsnitten är hyfsat fristående, som i Bones där de oftast löser ett fall per program, men att man får lära känna och följa samma karaktärer. Och jag gillar verkligen karaktärerna i BONES. Själva Bones, eller Temperence Brennan som hon egentligen heter, är härligt verklighetsfrånvänd men därför så störtskön. Booth lider verkligen av ”white knight syndrome” men är en riktig klippa. Angela är den känslosamma, men min favorit har alltid varit Hodgins; jag älskar hans sarkastiska inställning och hur übernördig han kan vara.

Och idag börjar det äntligen på tv igen! Ikväll 20.00 på TV3. Säsong 7! Dubbelavsnitt! Jag är sjukt pepp!Hoppas att det kommer gå ett tag nu, för det passar så bra med min söndagsrutin. Träning kl 18.00, hem och duscha, och kvällsmat till Bones 20.00. Då är jag redo att ta mig an en ny vecka!

Är någon av er pepp?

2 thoughts on “Bones säsong 7

  1. Åh, Bones! Älskar, älskar Bones! Började också se på det rätt sent och har nu i höstas kollat ikapp med dvd-boxarna. Har dock inte sett säsong 6 än, får kolla på Tradera som du gjorde 🙂 Dubbelavsnitt låter helt underbart.

    Har också gått och blivit kär i amerikanska crime-serier, Bones och Criminal Minds är absolut bäst. Älskar de båda så himla mycket. Men nej, deckare i bokformat vågar jag inte pröva än 😉

  2. Åh, vad bra att du påminde mig! Tack så mycket. Jag hade helt glömt att Bones skulle börja sändas igen nu. Som tur var så har jag redan sett de två första avsnitten av sjunde säsongen, så jag kan börja igen nu på söndag.

    Hodgins är min favorit också 🙂

Kommentera

