Besök på biblioteket

Jag var på Stadsbiblioteket i Karlstad idag, och de hade tydligen stor invigning av sitt nya utlåningssystem. Det var hur mycket folk som helst och jättehektiskt för de stackars bibliotekarierna. Åh vad roligt att det är så mycket folk på bibblis!

Personligen var jag där för att hämta en reservation. I mitten av augusti förra året lämnade jag in ett inköpsförslag till biblioteket om en bok jag har läst mycket om: ”Strimmor av hopp” av Ruta Sepetys. Någon månad senare fick jag meddelande om att de tänkte köpa in den. Yay! Efter lite allmänt strul så fick jag ett sms när jag var i Dublin att jag hade en reservation att hämta. Så när jag ändå var på biblioteket så tänkte jag bara kolla lite om det fanns något mer. Och kom hem med 9 böcker…

Blandat blod av Katarina Mazetti

Flickan med glasfötter av Ali Shaw

Lärarinnan i Villette av Ingrid Hedström

Rovfåglarnas tid av Elisabet Nemert

Himlen börjar här av Jandy Nelson

Hemligheten av Phillippe Grimbert

Strimmor av hopp av Ruta Sepetys

Kriget är slut av Morgan Alling

Viska mitt namn av Ronlyn Dominigue

Förutom dessa nio biblioteksböcker så köpte jag ju en hel hög i Dublin och fick sju stycken av svärmor, som jag bara läst en av. Tja… jag lär inte bli utan lektyr i alla fall… Men alltid när jag lånar böcker på bibblis känner jag att jag måste läsa dem innan jag kan sätta tänderna i de som står i bokhyllan. Är det någon annan som känner så?

Kommentera

