Liten fredagsenkät – på söndag eftermiddag

Hos min namne på Dark Places återfinns en trevlig liten fredagsenkät som jag tänker svara på idag, fast det är söndag.

Vad läser du just nu?
”The Sky is Everywhere” av Jandy Nelson

Bokens första mening
Gram is worried about me.

Hur fick du tag på boken (köpt/lånat, etc)?
Jag beställde den på min favvo-Internetbokhandel The Bookdepository och fick hem den under veckan. Lånade  faktiskt den svenska översättningen på bibblis i januari men hann inte börja med den och var tvungen att lämna tillbaka den oläst eftersom någon annan hade reserverat den.

Vad tycker du så här långt?
Jag har bara hunnit läsa 25 sidor än men än så länge känns den riktigt lovande,  som att det kan bli båda tårar och skratt under läsningen.

Vad tänker du läsa sedan?
Hmm… svår fråga. Det beror nog lite på hur den här boken utkristalliserar sig, men kanske något svenskt för att få lite omväxling. Senaste Ann Rosman kanske..?

Kommentera

