Hur fort läser du?

denna sida kan man testa sin läshastighet. Visserligen är den på engelska och även om jag läser en del, och för den delen ganska fort, även på engelska så är det bara så att min läshastighet är mycket snabbare på svenska. Därför tror jag faktiskt att jag skulle ha ett något högre resultat om testet hade varit på svenska.

Dock så läser jag ungefär 80% fortare än genomsnittet på engelska. Not too shabby. Om jag höll den farten genom hela Bibeln skulle jag tydligen – allt enligt samma webbsida – kunna läsa ut den på 28 timmar och 44 minuter.

Kommentera

