I officially love John Green

Vilken fantastiskt människa! The man is made of AWESOME!

Häromdagen när jag egentligen googlade något helt annat hamnade jag helt oväntat på youtube där John Green läste första kapitlet av The Fault in Your Stars, och därifrån klickade jag vidare tills jag hittade vlogbrothers-kanalen. Också på Youtube. Pure awesomeness!

Jag har ju en liten förkärlek för nördar och har alltid haft (damn you Brian Krakow..!) men en nörd som läser böcker och skriver underbara sådana också … Och som har även sååå många smarta och hälsosamma perspektiv på livet. Och som talar så otroligt fort. Och som är så rolig. Och som bara är sådär underbart nördig. Och som slänger in en massa populärkulturella referenser. Och vetenskapliga referenser. Och kör grammatikskämt. Och… Jag säger det igen – the man is made of AWESOME! Och tätt efter kommer brorsan Hank, vars musik finns på Spotify. Jag bara älskar Anglerfish-låten.

Praktiskt taget samma minut som jag hittade vlogbrothers fick jag en sådan oövervinnerlig lust att kasta mig rakt i John Greens Var är Alaska?, som jag köpte på svenska på bokrean för 20 kronor, så nu har jag kommit ungefär halvvägs. Jag har också The Fault in Our Stars i bokhyllan, men jag vill liksom spara den en liten lite stund, eftersom jag är rädd att alla andra böcker kommer att blekna i jämförelse med the awesomeness som uppenbarligen är TFIOS. (Inga höga förväntningar här .. inte alls.)

Jag tänkte lägga upp ett klipp här för att demonstrera hur underbar John Green är men jag fick lite beslutsångest eftersom alla klipp är så fantastiska.  Men till slut fick jag välja ett. Ett klipp där John svarar underbart bra och klokt på frågor om kärlek och sex från ungdomar. Så fantastiskt det måste vara att som tonåring att få höra sådana kloka saker! Det är fantastiskt som vuxen att få höra det. I dare you not to love him.

Och…

DFTBA. Don’t Forget To Be Awesome.

Kommentera

