Ny Sophie Kinsella

När jag tidigare surfade runt på måfå på Bokus för att titta lite på böcker sådär som man ibland gör som bokälskare så såg jag följande nyhet: EN NY BOK AV SOPHIE KINSELLA!

Och på svenska! Jag har ju normalt sett inget emot att läsa på engelska, men Sophie Kinsellas böcker har jag börjat läsa på svenska (både Shopoholic-serien och hennes fristående böcker) och det är de svenska utgåvorna jag har i bokhyllan. Således, eftersom jag är aningens fyrkantig i min personlighet, vill jag ha även framtida böcker i svenska utgåvor så att det matchar varandra och ser snygga ut i bokhyllan.

Jag gillar verkligen Sophie Kinsellas böcker, de fristående egentligen mer än shopoholic-serien. De är lättlästa, charmiga och fulla av humor. Efterson Kinsella är en av mina favoritförfattare sedan många år tillbaka, hade jag naturligtvis koll på att hon hade släppt en ny bok på engelska i februari i år, men att den svenska översättningen skulle komma så fort var en överraskning. Redan under vecka 23 förväntas boken levereras, och såklart har jag redan förbokat en kopia!

One thought on “Ny Sophie Kinsella

  1. Du har någonting att se fram emot! Hittade den här boken för någon månad sen, kunde dock inte vänta tills den svenska kom ut så jag läste den på engelska. Blir förmodligen en omläsning på svenska sen när den kommer ut.
    Tycker att de svenska översättningarna av Sophie Kinsellas böcker har varit bra än så länge, översättaren(/na) har gjort ett bra jobb med hennes böcker.

Kommentera

