Mitt så kallade liv

Oj oj oj, vilka minnen! När jag såg denna import-utgåva av Mitt så kallade liv på Cdon till ett riktigt bra pris så kunde jag bara inte motstå den. Nu har jag sett de första avsnitten och det är som att jag är tillbaka på 90-talet, när serien sändes i Sverige. Jag var nog egentligen kanske lite för ung på den tiden för att helt kunna identifiera mig med Angela och de andra, men jag såg ändå varje avsnitt. Kanske var det här min kärlek till och önskan om sådär riktigt rött hår började? Och till skillnad från alla andra så hoppades inte jag på Jordan Catalono utan snarare på Brian Krakow. Det måste ha varit där min nörd-fetisch tog sin början…

Sista avsnittet, ”In Dreams Begin Responsibilities”, har jag sett hur många gånger som helst, eftersom jag av någon anledning inte kunde se det när det sändes utan spelade in det. Jag kan fortfarande minnas hur det kändes inuti de där sista minuterna av avsnittet när jag och mamma såg det i sommarstugan en ljum sommarkväll. Kanske började min uppskattning för fiktiv unrequitred love även den med Mitt så kallade liv.

Kommentera

