Bokbloggsjerka 8 – 11 juni

Nu var det längesedan jag deltog i Bokbloggsjerkan (januari senast… oj vad tiden går) och tänk att det skulle vara en så svår fråga den här veckan…

Veckans fråga: Om du hade möjlighet att byta plats med en av dina favorit-karaktärer, vem skulle det i så fall vara?

Jag fick allt tänka efter riktigt ordentligt innan svaret på denna fråga kom till mig, men efter att det hade uppenbarat sig så var ju valet självklart: Elizabeth Bennet! Vår hjältinna i Stolthet och fördom. Förutom att själva boken i sig fortfarande står sig i konkurrensen och är min favoritklassiker, får ju Elizabeth Bennet också den ultimata gentlemannen till make – Mr Fitzwilliam Darcy – och dessutom ett vackert engelskt gods till hem. What’s not to love? Framför allt skulle jag vilja byta plats med Lizzie i BBC:s eminenta filmatisering från 1995…

Colin Firth IS Mr Darcy!

One thought on “Bokbloggsjerka 8 – 11 juni

Kommentera

