Bokbloggsjerka 29 juni – 2 juli

Ny helg, ny bokbloggsjerka. Som vanligt får Annika oss att fundera på våra bokvanor.

Veckans fråga: Vad läser du just nu?

Äntligen ett lätt fråga! Kunde man ju tro. Det är bara det att just nu läser jag faktiskt ingenting! Ni hörde rätt: ingenting. Jag läste precis ut 13 Little Blue Envelopes av Maureen Johnson (recension på G) och har inte hunnit börja på något nytt. Jag är en strikt one book kinda girl så jag brukar aldrig ha flera böcker igång samtidigt. Så frågan för mig är då egentligen vilken bok som kommer här näst? Blir det den nya boken av Sophie Kinsella, Nya kontakter, som står och ropar ifrån bokhyllan, eller blir det sommarutmaningen i form av Kerstin Giers Saphirblau (del 2 i hennes tidsresetrilogi) eller kanske Johan Theorins deckare Nattfåk som jag lånade på biblioteket här om veckan? Någon åsikt i frågan?

Den eller den eller den?

3 thoughts on “Bokbloggsjerka 29 juni – 2 juli

  1. Det är hemskt att ertappas så där utan bok 🙂 Själv har jag bara läst Nattfåk av de du räknar upp och den gillade jag riktigt mycket.

  2. Nya kontakter tycker jag att du ska läsa nu. Läste den på engelska (för jag kunde inte vänta tills den kom ut på svenska) och tyckte den var väldigt bra. Snabbt gick det att läsa den med! Man fastnade liksom i den. 🙂

Kommentera

