Day 02 – A book that you’ve read more than three times

Nu för tiden är det sällan jag läser om böcker, men som barn läste jag ofta samma bok många, många gånger. Det välkända var tryggt. Så jag brukade ofta låna samma bok många gånger på biblioteket. En av dessa böcker var Hajar! Av Tom McGowen. Jag vet inte hur många gånger jag släpade med mig den där boken hem. Och till denna dag är jag faktiskt omåttligt fascinerad av dessa havets härskare.

En annan bok som jag lånade i tid och otid var Kungar och drottningar i Sverige av Lena Lidbäck och Björn Berg. I den läste jag med liv och lusta om våra regenter och deras egenheter, vilket jag heller aldrig missade att delge min omgivning. Jag kan faktiskt fortfarande den svenska regentlängden från Gustav Vasa tills idag. Vad det nu kan vara bra för.

Kommentera

