Berlin, here we come!

Vi har en del att göra med vårt stora, gamla hus så vi hade egentligen inte tänkt att åka på någon utlandssemester i år, men av någon anledning så började både jag och maken – helt oberoende av och ovetande om varandra – att sitta och surfa runt på olika sajter om Berlin här om dagen, och till slut blev frestelsen för stor och vi bokade en tre dagars-resa dit i slutet av juli. Så kan det gå.

Jag älskar Berlin och ser fram emot att återse en av mina favoritstäder för tredje gången! Den här gången ska vi också ha med mina svärföräldrar, som aldrig varit där, så nu ska jag verkligen försöka ta fram godbitarna ur kakan så att de förstår what the fuzz is all about! Och såklart ska jag försöka att hitta fler av de godbitar som den tyska nutidslitteraturen har att erbjuda.

Utanför riksdagen vid förra Berlinbesöket 2009.

One thought on “Berlin, here we come!

Kommentera

