I min brevlåda #4

I följande serie inlägg visar jag upp vilka böcker jag har köpt, fått, lånat på biblioteket eller av vänner och bekanta. Idén tillskrivs den amerikanska bokbloggaren The Story Siren. Dessa inlägg kommer att dyka upp sporadiskt, men alltid på söndagar.

Jag besökte mitt lokala bibliotek här om dagen och kom hem med en del godbitar. Problemet bara med biblioteksböcker, tycker jag, är att man ju inte får ha dem hur länge som helst och att jag ofta lämnar tillbaka dem olästa. Jag är nämligen inte någon som planerar sin läsning utan jag läser det som jag känner för just då. Och det är inte alltid just de böcker som jag hämtade hem från biblioteket. Är det någon annan som har samma problem?

Ingen sommar utan dig – Jenny Han
Läste första delen The Summer I Turned Pretty för två år sedan (?), och tyckte riktigt bra om den. Kanske kan denna bok ge mig lite sommarkänslor, nu när vädret vägrar samarbeta.

Jag ska egentligen inte jobba här – Sara Beischer
Det har ju varit en del tal om den här boken och jag har jobbat ett par somrar inom demensvården, så kanske känner jag igen en del av det.

Blandat blod – Katarina Mazetti
Första delen av serien Släkten, där kända svenska författare skriver varsin del och som tillsammans berättar om Sveriges historia genom en fiktiv släkt. Låter intressant.

Nattfåk – Johan Theroin
Theorins andra Ölands-deckare, vilken, som kanske framgår av mitt bokmärke, jag läser just för tillfället. Ganska creepy än så länge, faktiskt.

Tusenskönor – Kristina Ohlsson
Andra delen av Kristina Ohlssons deckar-serie om Fredrika Bergman. Jag läste första delen i maj, tror jag, och gillade den faktiskt riktigt mycket.

Nu återstår väl bara att se hur många av dem jag kommer att läsa innan de ska tillbaka…

Kommentera

