Day 06 – A book that makes you sad

En del läsupplevelser stannar kvar hos en längre än andra. Man kanske inte kommer ihåg några exakta detaljer från boken ifråga, men man kommer ihåg hur man kände.

För mig är en sådan upplevelse Fantastiska Wilbur (tydligen Min vän Charlotte i nyöversättning) av E.B. White. Jag minns fortfarande denna läsupplevelse fast jag tekniskt inte läste den själv utan mamma läste den för mig när jag skulle sova. Jag vet inte alls hur gammal jag var, men jag kommer ihåg att både jag och mamma grät, trots att jag hatar spindlar. (Mer vill jag inte avslöja!)

2 thoughts on “Day 06 – A book that makes you sad

Kommentera

