Back to work

Så efter… vad blir det … åtta veckors semester är det då dags att börja jobba igen. Det har varit en fin ledighet även om vädret ju som benkant inte har samarbetat. Dock har vi hunnit få klart vårt nya kök och besökt Berlin för tredje gången, för att inte tala om alla böcker jag har läst.

Som vanligt är det dock alltid skönt att komma tillbaka till vardagen, till rutiner. Det här läsåret blir lite extra spännande också eftersom jag ska lite nya kurser som jag inte haft förut, till exempel ska jag undervisa både Engelska 6 (gamla B) och Engelska C. Jag är sjukt pepp men lite nervös också.

Som ni säkert förstår betyder detta att jag inte kommer att ha lika mycket lästid och/eller skrivtid så riktigt så mycket aktivitet som det har varit här under sommaren kan ni nog inte räkna med. Å andra sidan blir det pendling till jobbet så en knapp timmes läsning om dagen hinns nog med, om inte mina medpassagerare är ovanligt pratsugna. Det händer ibland och då blir det inget läst. :/

One thought on “Back to work

Kommentera

