TAG: Om jag hade 500 kr i presentkort

Anna på Reading this World har skapat en tag som går ut på att man får fantisiera ihop sin önskebeställning av böcker till en summa av ungefär 500 kr. Jag inte den som är nödbedd, och eftersom jag – ovanligt nog – är sugen på en del svenska böcker fick det bli Adlibris som fick stå värd för min fantasi denna gång.

Som en drömbild av Nora Roberts, 39:-

Någon gång i somras köpte jag 3 böcker för 99:- på Adlibris och råkade få del två i denna romansvit på fyra, men det kanske är bra att börja med del 1. Nora Roberts är skön mellanläsning, tycker jag. Lättsmält och man vet vad man får.

Vecka 36 av Sofie Sarenbrant 41:-

Något så ovanligt som en deckare om en gravid kvinna. Jag har läst en del recensioner om denna och den verkar bra och spännande. Ibland blir jag väldigt sugen på en enkel, lättläst deckare.

Pojken i hiss 54 av Karin Alfredsson 41:-

Karin Alfredssons femte bok om orättvisor och kvinnors rättigheter i världen. Läste den fjärde boken alldeles nyss och den var lika bra som de tidigare, så naturligtvis är jag nyfiken på och vill läsa den senaste också.

Bländverk av Thomas Erikson 44:-

En svensk deckare till, vad är det här? Jag läste en så himla raging review om del två i den här serien att jag blev riktigt sugen, men man bör kanske börja med del 1, som ju också har fått fina recensioner.

The Future of Us av Jay Asher, Carolyn Mackler 71:-

Även om den svenska titeln ”Personer du kanske känner” ger en mer direkt association till Facebook (vilket boken handlar om) så gillar jag att läsa på engelska, och dessutom var den billigare.

Hilfe, ich bin reich! av Kim Schneyder 85:-

”Men snälla nån? Ska hon ha fler tyska böcker? Räcker det inte med de hon har?” Nja.. den här boken ville jag gärna köpa hem från Berlin men det fanns inte utrymmer för fler. Den har fått superbra recensioner och verkar både kul och tankvärd.

Små solfåglar långt borta av Christie Watson 179:-

Det är nästan så att man får skämmas, men jag läser så sällan böcker som inte utspelar sig i Europa eller Nordamerika (eller i något annorlunda varianter av dessa) så det är på tiden att Afrika får plats i min bokhylla. Den här boken är jag väldigt nyfiken på, men hoppas att jag inte har för höga förväntningar efter alla positiva recensioner.

För alla dessa fina böcker får man ge EXAKT 500 svenska kronor. I rest my case. (Tyvärr kommer det dock att dröja innan jag har råd att köpa dem.)

Kommentera

