I min brevlåda #7

I följande serie inlägg visar jag upp vilka böcker jag har köpt, fått, lånat på biblioteket eller av vänner och bekanta. Idén tillskrivs den amerikanska bokbloggaren The Story Siren. Egentligen hade jag tänkt att det skulle bli en återkommande grej på söndagar enligt dess ursprung, men det får bli lite när det blir.

Ni kanske vet eller så kanske ni inte alls vet att jag har en liten nerd crush på John Green. Jag tycker han är en fantastisk människa på så många sätt. Så intelligent, så rolig, så klok, så bra på att använda sin popularitet på ett positivt sätt. Jag vet att han är något av en acquired taste och att många människor inte delar mina åsikter om hans storhet, men jag tycker att han är en enorm inspiration och jag önskar att någon som han hade funnits och givit mig sådana kloka råd när jag var tonåring.

Dock har jag faktiskt bara läst en bok av honom (Var är Alaska?), och eftersom alla hans böcker hamnade på topp 100 över de bästa ungdomsböckerna så kändes det som om det var dags att ta läsa lite fler. Därför beställde jag hem An Abundance of Katherines och Paper Towns. Lägg märke till att den förstnämnda har det nya nerdfighter-designade omslaget!

Hans fjärde bok The Fault in Our Stars står redan i min bokhylla men i all min fyrkantighet vill jag gärna läsa böckerna i den ordning de kom ut, även om de ingalunda är delar av en serie. Jag har redan börjat läsa An Abundance of Katherines och varje sida verkligen oozes John Green. I like it!

Kommentera

