Bokbloggsjerka 24-27 augusti

Jag är fullt medveten om att det inte är fredag idag men som tur är ger Annika oss alltid fler dagar att svara på bokbloggsjerkan.

Veckans fråga: Vilka böcker önskar du att du ännu inte hade läst?

Ah, verkligen en Helena-fråga! Jag är en typisk sån person som ”sparar på” saker. Det kan vara allt från en bok till ett par nya byxor. Jag slänger mig inte direkt på saker, utan vill liksom ha dem kvar till ett speciellt tillfälle. Så jag har fortfarande många böcker jag ännu inte har läst som jag gärna vill läsa, men sparar på. Det var dock inte frågan…

En läsupplevelse som jag dock har bakom mig men som jag önskar att jag hade framför mig är faktiskt Hungerspelen, framför allt bok nummer ett. Jag var inte förberedd på det då i början av januari förra året, eftersom det inte hade varit så mycket prat om den i Sverige än då utan mest på de amerikanska bokbloggar jag följde. Bara av att läsa handlingen trodde jag kanske inte att det var något för mig, men alla var så lyriska så jag tänkte att jag ändå skulle ge den en chans. And it really knocked med out of my socks!

13 thoughts on “Bokbloggsjerka 24-27 augusti

  1. Jag tänkte faktiskt när jag skrev mitt inlägg att jag är så glad att jag fortfarande har Hunger Games oläst. Jag håller på med första nu, och jag vill inte att det tar slut. Är så glad att det finns två böcker till, och det känns som att jag också kommer önska att jag ännu hade dem olästa när jag väl är klar.

  2. Tryckte i mig första boken i vintras och har hela trilogin i bokhyllan. Gillade första boken utan att bli riktigt helsåld på den. Tänker ofta att jag borde läsa resten men det blir inte av… Förmodligen får det vänta tills filmen närmar sig.

Kommentera

