Day 10 – Your favourite classic book

Jag är inte ett jättestort fan av klassiker egentligen – inte som min kära mor som under sina gymnasietid skrev ihop en egen lista på böcker hon ”borde” läsa – men en del klassiker har man ju läst ändå, i skolan och sedan på universitetet om inte annat.

Den klassiker som jag har uppskattat mest och som har fastnat hos mig är Pride and Prejudice av Jane Austen, vilken jag läste på just universitetet. Den är tidlös! Den ingick som obligatorisk kurslitteratur i Engelska B, där all litteratur var klassiker. Lätt den bästa litteraturkursen under mina universitetsstudier, om ni frågar mig. (Och då har jag läst sex litteraturkurser!)

3 thoughts on “Day 10 – Your favourite classic book

  1. Jag saknar mina engelskastudier… -sigh- Även om att plöja The Norton Anthology kanske inte är det roligaste man kan syssla med 😉 Men jag lärde mig så mycket spännande jag aldrig hade fattat på egen hand. Kanske dags att börja plugga igen!

Kommentera

