Bokbloggsjerka 7 – 10 september

Livet går verkligen i ett nu när man har börjat jobba igen; det är måndag och fredag mest hela tiden och dagarna emellan flyter ihop som ett enda stort töcken. Men nu är det helg och det betyder bokbloggsjerka hos Annika.

Veckans fråga: Vad läser du just nu?
Ah, en lätt fråga för en gångs skull! Till skillnad från många andra bokbloggare är jag en one book kinda girl. Den händer på sin höjd en gång om året att jag har mer än en bok på gång samtidigt.

Just nu läser jag första delen i Mortal Instruments-serien av Cassandra Clare, City of Bones. Jag har haft den stående i bokhyllan i säkert ett år drygt, men det har bara inte blivit av att jag har plockat upp den. Dock, eftersom den ska bli film nästa år tänkte jag att det kunde vara kul att läsa boken innan dess. Jag har inte hunnit så många kapitel än men den känns ganska lovande hittills. Det var riktigt längesedan jag läste någon urban fantasy nu.

13 thoughts on “Bokbloggsjerka 7 – 10 september

  1. Urban fantasy. Tror inte jag läst en enda bok som klassas som det;-)
    PS Igår när jag kollade runt om någon annan läst Rubinröd så hamnade jag på din blogg:-D Är djupt imponerad av att du läst alla tre på tyska!

    • Faktiskt bara två av dem än… 😉 Men tack för berömmet! Jag tycker det är roligt att läsa på tyska.

      Den tredje boken står i hyllan och bara ropar på att läsas. Jag tror att den snart kommer att göras till viljes…

  2. Jag har lite fördomar mot Cassandra Clare eftersom jag först hörde talas om henne i fandom sammanhang och hon plagierade ganska friskt som ung. Men vem har inte varit ung och dum? Kanske borde ge henne en chans.

  3. Jag har ofta flera böcker på gång, men i mer intensiva perioder, som nu, orkar jag bara koncentrera mig på en. 🙂
    Cassandra Clare har jag inte läst något av, tack för tipset!

  4. Har läst ganksa mycket om de böckerna i olika bokbloggar, så jag borde kanske kolla vad det är för nåt 🙂
    Sv: Jag kände inte heller till de böckerna innan, men blev nyfiken när jag såg den tredje boken skyltad på biblioteket och de är faktuiskt riktigt bra.

Kommentera

