Månadssummering september

Som vanligt hänger jag inte riktigt med men almanackan talar sitt tydliga språk. Det är redan oktober! Vilket ju också betyder att det är dags att summera förra månadens läsning.

Antal lästa böcker: 4 st
På svenska: 1 st
På engelska: 3 st
På tyska: 0 st
Köpta: 3 st
Biblioteket: 1 st (fast en gåva från dem förstås)
Lånade: 0 st
Kvinnor: 4 st
Män: 0 st

Det var allt ganska uschligt, detta, som mormor brukade säga. Bara fyra böcker! Visserligen har jag läst en drygt hundra i sidor i Smaragdgrün, tredje delen i ädelstenstrilogin om Gewndolyn av Kerstin Gier. Men det är ju fortfarande flera hundra kvar så den får inte räknas.

September har varit sådär på bokfronten. Jag fastnade i och tyckte mycket om del ett och två i The Mortal Instruments-serien av Cassandra Clare, City of Bones och City of Ahes. Den senaste boken jag läste dock, novellsamlingen För mycket lycka, föll mig inte alls i smaken. Jag har därför stora förväntningar på oktober som läsmånad.

Kommentera

