I min brevlåda #8

I följande serie inlägg visar jag upp vilka böcker jag har köpt, fått, lånat på biblioteket eller av vänner och bekanta. Idén tillskrivs den amerikanska bokbloggaren The Story Siren. Jag har ju som (eventuellt) bekant köpstopp just nu, men det hindrar inte att det ändå kommer saker i min brevlåda för…

I början av veckan fick jag ett trevligt e-mail från Mimer bokförlag som undrade om jag var intresserad av ett recensionsexemplar av deras I fyra par skor av Detta Prada och skickade med lite pressmaterial om boken. Jag hade aldrig tidigare hört talas om varken boken eller författaren men det verkade vara en intressant bok, som skiljer sig från det jag kanske vanligtvis läser, men det är aldrig dumt att bredda sitt läsande så jag svarade att jag gärna ville ha ett rec-ex och redan på fredagen låg boken i min brevlåda. Det var snabba ryck, må jag säga.

Jag ska läsa klart Smaragdgrün först (typ 70 sidor kvar kanske) och sedan måste jag läsa Torka inga tårar utan handskar av Jonas Gardell till bokcirkeln, vilket jag iofs ser mycket fram emot för jag har läst sådana fina recensioner på den, men sedan ska jag sätta tänderna i denna.

Kommentera

