Utmaning: Din bokhylla

Bokugglan har en utmaning till oss andra bokbloggare, och det kör jag så här när det är med tunnsått mellan inläggen…..

Så här gör du:

Gå till din bokhylla. Till den översta hyllan, längst till höger. Räkna till din 34:e bok. Om hyllan tar slut så fortsätt till hyllan under och om du inte har 34 böcker, så börja om från ett. Ta ut boken. Fyll i formuläret här under.

Titel: The Scorch Trials

Författare: James Dashner

Bläddra till sidan 68 och skriv första meningen på rad 13: Hmm… det finns ingen huvudsats på rad 12, utan den börjar långt innan, men men. Här kommer i alla fall den enda meningen som finns på rad 13 (och 12): Thomas knew as well as anybody that they needed someone to be in charge, so he was relieved when Minho grudgingly agreed.

Sista ordet på sidan 97: broke

En sak som finns på framsidan: ruinerna av en stad

Tredje meningen i hela boken: Thomas shifted in his bed, felt a darkness around him like air turned solids, pressing in.

Det första ordet du såg på sidan 33: answered

Vad tycker du om den här boken: Jag har faktiskt inte läst den här boken än så jag har ingen åsikt riktigt än. Det är dessutom del två i en serie så jag måste ta mig an den första boken innan, dessutom. Jag har dock hört mycket bra om serien så snart är det nog dags.

One thought on “Utmaning: Din bokhylla

Kommentera

