Reservationsmeddelande (77160)

Jag har ju som bekant ett köpstopp och får därför inte köpa nya böcker innan 15 st hyllvärmare är utlästa. Än så länge går det bra; jag har bara nio stycken kvar. Så fick jag här om dagen e-mail från mitt (närmaste) lokala bibliotek om att en bok jag hade reserverat fanns tillgänglig. Och biblioteksböcker får ju liksom gå före i kön, eftersom det finns en deadline på dem, och den kommer såklart också räknas in i de nio kvarvarande. Men mina egna böcker fick knuffas ner ett hack på stegen.

Vad var det för en bok då? undrar ni kanske. Jo, det var Själlös av Gail Carriger. Jag har snart läst ut den och gillar den skarpt. Jag gillar det underfundiga språket och även om saker och ting tar sin tid och är rätt omständliga ibland så blir det ändå inte tråkigt. Enda minuset är de något för långa kapitlen.

Kommentera

