Pesonligt rekord

I läsning såklart! Och närmare bestämt i grenen antal lästa böcker. I och med att jag läste ut Jellicoe Road i söndags så har jag nu officiellt slagit förra årets läsrekord. Om det är är all-time high kan jag inte riktigt uttala mig om eftersom jag aldrig har listat mina utlästa böcker tidigare. Så 2011 får vara startåret.

Jag vet att många av er bokbloggare läser betydligt mer än jag, men 2011 läste jag hela 54 böcker och det tycker jag ändå en en ansenlig summa. För vanliga lekmän är det helt otroligt många. Mina elever nästan svimmar när jag berättar för dem hur mycket jag läser. I år har jag dock satt tänderna i 55 stycken hittills, och då är det ändå en och en halv månad kvar så vem vet hur många det kan bli innan årets slut.

Hur många böcker har ni läst än i år?

2 thoughts on “Pesonligt rekord

  1. Det här bokbloggandet gör att alla möjliga rekord sätts 🙂

    Jag tror jag slagit mitt personliga i år (är uppe i 82), det kan hända att jag någon gång läst fler, men jag har registrerat sedan 1991 och sedan dess har det inte hänt i alla fall 🙂

Kommentera

