Bokbloggsjerka 18 – 21 januari

Efter en lässvacka så här i början av året så är jag – förhoppningsvis – tillbaka på banan, och har faktiskt läst två böcker den här veckan. Två svenska, ganska korta och lättlästa böcker, men ändå. Två böcker. Så då kände jag att det var dags för en jerka hos Annika igen. Den här veckan frågar hon:

Om du ser en bok av en författare som du aldrig har hört talas om tidigare, vad är det som gör att du bestämmer dig för att läsa den?

Jag är ju lite ytlig när det gäller böcker så framsidan är faktiskt väldigt viktig för mig i mitt val av litteratur. Många gånger är det framsidan som fångar min uppmärksamhet. Dock väljer jag aldrig böcker ENBART baserat på framsidan, utan brukar googla på titeln och se om det finns några omdömen om den från (främst) andra bokbloggare och utefter dessa bestämmer jag mig för att läsa eller ej.

8 thoughts on “Bokbloggsjerka 18 – 21 januari

  1. Något måste man ju ha som första preferens och omslaget är ju det man ser. Om det då fångar blicken så pass att man blir intresserad nog för att läsa baksidan så har det ju fyllt sitt syfte🙂

  2. Framsidan är det första man ser så jag tycker inte att det är så konstigt att det påverkar läsvalet. Det går inte att läsa baksidan på precis alla böcker i en bokhandel.🙂

Kommentera

