Bokbloggsjerka 25 – 28 januari

Den här veckan vill Annika veta följande: Är du 100% ärlig i dina recensioner/omdömen?

Eftersom jag skriver recensionerna främst för min egen del ser jag ingen direkt anledning att fara med osanning, så jag skulle nog säga att jag är ärlig. Jag försöker i alla fall vara det, för jag ser inte riktigt vad jag skulle få ut av att ljuga i mina recensioner.

Generellt tror jag dock nog att jag är ganska sparsmakad med superlativ. Det är sällan jag beskriver en bok som ”helt fantastisk” eller ”totalt värdelös”, utan mer berätta vad jag gillar och inte gillar med en bok. Jag gillar framför allt inte att totalsåga en bok, eftersom författaren troligtvis har arbetat hårt med den, utan snarare förklara varför den här boken inte var något för just mig.

2 thoughts on “Bokbloggsjerka 25 – 28 januari

Kommentera

