Bokbloggsjerka 22 – 25 mars

En arbetsvecka kvar innan påsklov! Jag räknar dagarna, och hoppas att jag hinner med tillräckligt mycket planering och rättning under denna vecka för att slippa använda min redan inarbetade tid på lovet för att arbeta lite till. Dessutom har ju våren lite granna dykt upp igen, i alla fall nu under helgen. Underbart!

Och Annika är tillbaka också och undrar: Kan du ge exempel på en hyllad bok som du avskydde eller som du inte alls förstod dig på?

Här skulle jag kunna ge flera exempel med jag tror att jag nöjer mig med två. Den första försökte jag mig på förra året (om jag minns rätt), nämligen En dag av David Nicholls som var så omskriven och hyllad. Det lät också som precis min stil men jag tyckte att boken var så seg och tråkig att jag inte ens tog mig igenom den. Jag försökte mig även på filmen en tid senare men den var ingen hit den heller.

Den andra boken har blivit än mer hyllad och överallt läser jag bara positiva recensioner: Boktjuven av Markus Zusack. (Aaaah… don’t kill me!). Nu var det visserligen rätt många år sedan, säkert fem i alla fall, sedan jag började läsa den, men även denna bok tyckte jag var så seg att jag inte ens läste klart den. Till skillnad från den förstnämnda dock, tänker jag att jag kanske måste ge denna en ny chans… eller vad säger ni?

page

9 thoughts on “Bokbloggsjerka 22 – 25 mars

  1. Hej! Jag har bara hört positivt om EN DAG så har därför införskaffat mig den boken så den står och väntar på mig i bokhyllan. Ska bli spännande att se vad jag tycker om den🙂

Kommentera

