Bokbloggsjerka 5 – 8 april

Då var snart det välgörande påsklovet slut och det är dags att börja jobba igen. Det känns faktiskt helt ok, framför allt med tanke på att ljuset och värmen har kommit hit.

Den här veckan undrar Annika: Hur ser den ultimata lässtunden ut för dig?

Och jag måste svara så här: Den ultimata lässtunden för mig är just nu bara en fantasi, för just nu har jag ingen bra läshörna. Det som finns att tillgå är antingen sängen, köksbordet eller soffan vid tv:n (och då kan jag bara läsa om tv:n är avstängd, alltså i princip bara när jag är ensam hemma…) I min fantasi har jag dock en liten läshörna med en fåtölj, ett litet bord och en stor golvlampa. På bordet står en kopp te och jag kan sitta i fred i min hörna och låta mig uppslukas av boken. Undrar om det någonsin kommer att hända..?

7 thoughts on “Bokbloggsjerka 5 – 8 april

  1. Att sitt-ligga i en nybäddad säng kan ju bli en mysig lässtund tycker jag. Eller i nystädat kök där det luktar såpa, med en kopp kaffe/te/choklad på bordet intill boken. Fast inget slår ju en läshörna, det är klart att du får till den en dag =)

  2. Det låter som min dröm om vad vår gillestuga ska kunna ge mig… Och ensam hemma, det är ett viktigt inslag för att en lässtund ska vara ultimat!

  3. Jag har inte heller någon uttalad läshörna, vet inte om jag vill sitta helt ensam när jag läser heller.. Men ett bibliotek eller liknande skulle sitta fint såklart!😉

Kommentera

