I min brevlåda #10

IMG_4133När jag öppnade brevlådan här om dagen så hittade jag ett paket från Bonnier, och min första tanke var: ”Vad har jag beställt därifrån?” innan jag girigt slet upp paketet och hittade ett rec-ex av del två i Kerstin Giers Ädelstens-trilogi!

Jag läste ju denna på tyska förra året, men känner mig riktigt pepp att läsa den på svenska också måste jag säga. Bland det som jag gillade mest med originalet var ju Kerstin Giers humoristiska och underfundiga språk, varför jag känner mig nyfiken på att se hur översättaren har lyckats med att översätta det.

IMG_4135Jag måste också säga att jag gillar det nya omslaget, för jag var aldrig särskilt förtjust i det ursprungliga omslaget (som ju är samma som det tyska originalet). Dock är det lite drygt när förlagen byter omslag mitt i en serie, så förstår jag att alla som har första boken med det ursprungliga omslaget blir lite sura…

4 thoughts on “I min brevlåda #10

  1. Hoppas att den är bra, snygg är den i alla fall🙂 Har varit inne på att testa serien men det ligger så många andra böcker här som liksom också borde läsas😉

  2. Jag googlade på safirblå precis och hamnade här… Den här bokserien är fantastisk! Min tyska är inte så bra så att jag kan läsa på originalspråket tyvärr, men fy vad jag önskar att jag kunde det. Jag kan knappt bärga mig tills jag får läsa den tredje boken!

Kommentera

