Bokbloggsjerka 17 – 20 maj

Hur underbart har inte vädret varit denna vecka så säg? I skrivande stund sitter jag till och med med datorn ute på farstukvisten och författar veckans bokbloggsjerka, där Annika undrar: Vilka böcker har du klickat hem under den senaste veckan? Om du mot all förmodan inte har gjort det finns det säkert böcker som du skulle kunna tänka dig att klicka hem redan i dag?

Jag tänker fuska lite på den här frågan, för jag har faktiskt inte klickat hem någon bok under veckan. Däremot har jag köpt en i en fysisk affär, nämligen i min lokala Konsum-affär som hade ett extra bra medlemserbjudande på just denna bok, faktiskt betydligt billigare än nätbokhandlarna! Och denna enda bok är inte ens till mig själv.

inferno

Min man är en periodare när det gäller läsning, och får han bara tag i en bra bok kan han bli helt uppslukad av den. Dock är han kräsen och vad som helst duger inte, så jag är i princip ständigt på jakt efter böcker till honom. Just denna tror jag på eftersom han låtit sig uppslukas helt av författarens tidigare verk. Det handlar om veckans kanske mest upphaussade bok: Inferno av Dan Brown. Fast det är klart… bara för att jag har köpt den till min man betyder inte att jag inte kommer att läsa den. Eller att jag inte läser den innan honom..!

6 thoughts on “Bokbloggsjerka 17 – 20 maj

  1. Jag såg den här boken i bokhandeln igår, men köpte den inte. Kunde inte bestämma mig om jag ville läsa en till Dan Brown och om den var tillräckligt bra.

  2. Min sambo vill också gärna ha Inferno baserat på att han gillat alla de tidigare böckerna, men jag tror han hinner köpa den själv innan jag får en chans att vara lika snäll som du och skänka den :p

  3. Mmm, den kommer jag nog att läsa så småningom, känner ingen stress, nog lika bra för jag kommer nog låna den på bibblan och brukar vara lång kö när de är nya…

Kommentera

