Sagoberättaren

20130905_182326Egentligen borde jag ju läsa denna boken på dess originalspråk tyska. Egentligen. Och den har legat i min varukorg på amazon.de flera gånger, men av olika anledningar har den fått stryka på foten. När jag så gick förbi den svenska översättningen på mitt lokala bibliotek här om dagen så kunde jag bara inte motstå att låna hem den. Jag har nämligen läst så många fina recensioner av den på just amazon.de och dessutom vi vet ju alla hur till mig jag blir när tysk kultur ges ut i Sverige!

2 thoughts on “Sagoberättaren

  1. Nu läste jag lite om boken. Det verkar vara en intressant, mångbottnad och sorgligt vacker historia. Ser fram emot att läsa din rec framöver! Sedan blev jag nyfiken på en sak, varifrån kommer din kärlek till tysk litteratur?

    • Ja du, min kärlek till tysk litteratur kommer sig nog av min kärlek till det tyska språket. Jag vet att det är ofattbart för många men jag älskar faktiskt det tyska språket. There, I said it! Hur det kommer sig vet jag faktiskt inte riktigt. Det är inte så att jag har tyskt ursprung eller så.

Kommentera

