Och Nobelpriset i litteratur 2013 går till…

Alice Munro. Det tror jag inte att många av oss i bokbloggsbranschen har missat. Och för en gång skull har jag inte bara hört talas om pristagaren innan utnämningen – nej, jag har till och med läst henne! Däremot tillhör hon inte en av mina stora favoriter, men ändå…

Har ni några tankar/åsikter om årets pristagare?

One thought on “Och Nobelpriset i litteratur 2013 går till…

  1. Jag har inte läst Munro, men tycker det känns väldigt roligt att priset gick till en novellföfattare. Har precis börjat lyssna på ”För mycket lycka”.

Kommentera

