Bokbloggsjerka 11 – 14 oktober

Ännu en fredag, men en ovanlig sådan. Lilleman har nämligen sovit drygt tre timmar i sträck. Det brukar aldrig hända, men det är bara att tacka och ta emot. Det som dock brukar hända på fredagar är att Annika ställer en ny fråga i bokbloggsjerkan: Finns det någon karaktär/ några karaktärer som du kan känna igen dig i? Vem/vilka i så fall och på vilket sätt?

Den första karaktären jag kommer att tänka på är Hermione Granger från Harry Potter-serien. Övrig presentation överflödig. Precis som Hermione var jag alltid en duktig och plikttrogen elev i skolan och, hoppas jag, en lojal vän. Det av hennes karaktärsdrag som jag känner igen mig mest i dock är kanske inte lika fördelaktigt, men lika sant ändå. Jag kan vara en riktigt outhärdlig besserwisser, och eftersom jag faktiskt är väldigt allmänbildad och kan lite om mycket, så att säga, (och desto mer om vissa saker), får jag ofta bita mig i läppen för att inte rätta folk som har fått saker om bakfoten eller ännu värre, typ böjer ord fel eller utelämnar objekt vid transitiva verb (läs: lämna!!) . Det var värre förr, men delar av de gamla takterna finns allt kvar.

12 thoughts on “Bokbloggsjerka 11 – 14 oktober

  1. Hm, ja, det där med besserwissrandet känner jag också vagt igen… aj aj vad öppenhjärtigt det blev denna vecka. Alla mörka hemligheter kommer ut.

  2. Jag tycker det är svårt att hitta en karaktär som stämmer helt med mig, men det är kul att hitta delar, som en känner igen sig i, i olika karaktärer!

Kommentera

