Bokbloggsjerka 25 – 28 oktober

Slutet av oktober redan! Fy bubblan vad tiden går, hörrni! Men jerkan kommer som vanligt på fredagen, och denna vecka är den inspirerad av årstiden. Annika undrar nämligen: Ska du läsa någonting som lämpar sig väl för Halloween och i så fall vad?

I och med att jag är lite räddhågsen av mig så brukar jag sällan läsa skräckberättelser då jag värdesätter mitt goda nattsömn alltför mycket, och som småbarnsförälder värdesätter jag den ännu mer! Dessutom måste jag ju fortfarande gå upp minst en gång på natten i mörkret och amma lilleman, och då går det ju inte an att ha läst något alltför läskigt, för min fantasi är verkligen av det livligare slaget. När jag läste Cirkeln i somras (när det dessutom var ljust ute!) gjorde jag misstaget att en kväll läsa innan jag skulle sova, och det misstaget gör jag inte om. Så del två, Eld, står i bokhyllan men inte en chans att jag våga läsa den i höstmörkret! Det korta och koncisa svaret på frågan är alltså: nej. Dessutom firar vi inte Halloween här i hemmet.

18 thoughts on “Bokbloggsjerka 25 – 28 oktober

  1. Jag har planerat in lite läskigare böcker nu, men inte för Halloween (som jag inte skulle fira om de så kastade en pumpa efter mig) utan för att det är november snart. Och mörkt🙂

Kommentera

