Bokbloggsjerka 8 – 11 februari

Denna vecka är Annika ute efter att veta: Följer du någon utländsk blogg? I så fall vilken/vilka?

Jag började min bana inom bokbloggsvärlden med att läsa bokbloggar på främst engelska, och hade också i cirka ett år också en egen blogg på just engelska. På grund av olika orsaker dock, bestämde jag mig för att byta till svenska istället. Den främsta anledningen var att jag då också kunde bredda min läsning mer. Eftersom det finns så sjuk många engelska bokbloggar var man tvungen att vara mer ”nischad” och utrymmet för att läsa olika genrer och på olika språk var ganska begränsat, vilket jag tyckte blev tråkigt efter ett tag. Den svenska bloggscenen är mer förlåtande på det viset.

Sedan när jag själv började blogga på svenska upptäckte jag en massa bra svenska bokbloggar och sedan dess har jag mer och mer gått ifrån de engelska faktiskt. Just nu finns det inte direkt någon som jag följer. Däremot håller jag lite uppsikt på olika tyska bokbloggar för att hålla med à jour med de tyska boknyheterna. Engelska boknyheter får man sig ju till livs även på de svenska bokbloggarna, men för att få veta något om tysk utgivning får man vara lite mer om sig och kring sig.

3 tankar på “Bokbloggsjerka 8 – 11 februari

Lämna en kommentar