Bokbloggsjerka 7 – 10 februari

Nu var det längesedan jag var med i jerkan men tid är verkligen en bristvara nu för tiden! Den här veckan dock är jag med igen och Annika undrar: Hur håller du reda på alla böcker som du har läst? Förlitar du dig helt på din blogg eller har du en backup- plan att dela med dig av?

I detta avseende lägger jag verkligen alla mina ägg i en korg, dvs jag förlitar mig helt och fullt på bloggen. Under flikarna ”Lästa böcker 20XX” (insert passande år) skriver jag ner månad för månad vad jag har läst. Skulle bloggen på något sätt försvinna så försvinner även min lässtatistik och med tanke på att jag ändå inte läser så enormt mycket så får jag ingen sorts panikkänsla av tanken för om jag ser, hör om etc en bok så har jag normalt sett koll på om jag har läst den eller inte.

10 tankar på “Bokbloggsjerka 7 – 10 februari

  1. Jag är väl lite inne på samma spår som du – lägger upp det i på min blogg, men har även kört boktipset.se genom deras app, men det var mest innan jag engagerade mig mer i bloggen. jag dör nog inte om wordpress av nån anledning fimpar bloggen
    Trevlig blogg förresten, vi verkar läsa ungefär samma saker!

  2. Jag använder ju Blogger till min bokblogg och där finns en funktion så man kan ta backup på bloggen, helt enkelt genom att ladda ner den till sin dator. Jag skulle bli oerhört ledsen om min blogg försvann och jag inte kunde återskapa den. Så mycket tid jag har grävt ner där 🙂

  3. Jag är hopplös på att komma ihåg vad jag läst. Händer ofta att jag köper en ny bok och efter några kapitel inser jag att jag redan läst den… Jag behöver hjälp för minnet. Jag kör excel, funderar på Book Collector och numer recenserar jag alla böcker jag läser på min blogg.

Lämna en kommentar