Bokbloggsjerka 6 – 9 september

Fredag förmiddag och Lilleman, numera en hel månad gammal, snusar sött i vagnen, och då gäller det att passa på att jerka!

Såhär i början av september ställer Annika en fråga som kan men inte behöver vara bokrelaterad: Vad skulle du göra om du plötsligt blev fem miljoner kronor rikare?

Det blir ett ganska ”präktigt” svar idag. Det första jag skulle göra med mina slantar vore att betala av min studieskuld till CSN och lånen på huset. Utan lån och liknande att betala varje månad skulle både jag och mannen kunna jobba deltid när Lilleman är liten. Utöver detta skulle jag också investera i en bergvärmepump och installera ett vattenburet system i huset, samt göra i ordning ett badrum (med badkar!) på nedervåningen.

Eftersom jag nu fortfarande skulle ha flera miljoner kvar kanske vi kunde uppgradera bil nummer två och resten skulle nog få gå in på ett konto på banken för oförutsedda utgifter.

Och naturligtvis skulle någon bok slinka ner här och där. Jag menar, det gör det ju redan utan några fem miljoner…

14 thoughts on “Bokbloggsjerka 6 – 9 september

  1. Präktiga planer är inte fel, det låter ju som bra saker som skulle ge ett enklare liv sedan🙂 när jag fick ett arv var jag också duktig och betalade av csn så jag skulle slippa tänka på det mer.

  2. Präktiga planer är bra och sedan lite flärd på det. allt beror ju på var i livet man befinner sig och vilka förutsättningarna är. Jag tänker också satsa på ett nytt badrum.

Kommentera

