Bokbloggsjerka 20-23 juli

Och regnet det bara öser ner. Men hey, det är fredag! Dags för bokbloggsjerka alltså, och som vanligt är det inte helt enkelt.

Veckans fråga: Om du fick välja, vilka böcker skulle du vilja se publicerade redan IDAG och varför?

Såklart skulle jag önska mig en ny Kinsella sådär på direkten; hon är ju after all i princip min husgud. Dock släppte hon ju en alldeles nyss så jag får nog vänta en stund på en ny.

Om jag då ska svara på frågan på riktigt, och alltså berätta om böcker som är på G att ges ut så väntar jag på Personer du kanske känner av Jay Ackler och Carolyn Mackler. Så här står det om den på Adlibris: Föreställ dig att du år 1996 hittade dig själv på Facebook – femton år innan det ens existerade! Skulle du ha gillat det du såg? Emma och Josh får denna möjlighet, men är de vinnare eller förlorare? Och kan de påverka någonting? En humoristisk kärlekshistoria med mycket tidsfärg, som skildrar hur både stora och små beslut får konsekvenser för framtiden.

Kul idé, tycker jag. Tanken svindlar lite. Jag har läst många positiva recensioner om den engelska originalversionen så jag är riktigt nyfiken på den här. Den ser ut att släppas i början av augusti i år så väntar blir inte så särdeles lång.

Jag väntar också på pocketsläppen av Pojken i hiss 54 av Karin Alfredsson och Pojken som slutade gråta av Ninni Schulmann, vilka släpps om några dagar respektive i december.

———————————————————————————————————————–

On a completely different note vill jag bara meddela att jag ska iväg på semester nu ett par dagar framöver, men tack vare den finfina funktionen att tidsinställa inlägg så kommer ni knappt ens märka att jag är borta. Förutom att jag förstås inte kan läsa era bloggar eller svara på kommentarer, men ändå. Business as usual.

11 tankar på “Bokbloggsjerka 20-23 juli

  1. 90-talsreferenserna är det bästa med Personer du kanske känner, var ju så kul att känna igen sig i alltihopa. Annars var boken bara okej, tycker jag. Men hoppas du kommer tycka bättre om den 🙂

    • De är hyfsat fristående så jag tror nog man skulle kunna läsa dem i vilken ordning som helst med behållning, men om man har möjlighet är det väl alltid bäst att läsa från början.

  2. ”Personer du kanske känner” låter väldigt intressant. Läste ”Tretton skäl varför” för ett tag sedan, så det hade varit kul att läsa mer av samma författare.

Lämna en kommentar