Bokbloggsjerka 21-24 september

Eftersom jag i går deltog i Fiktiviteters Doctor Who-helg och – trots eller kanske på grund av – förinställning ändå mysslyckades med att publicera mitt inlägg på utsatt tid *argh* så blev det inget inlägg till jerkan. Det kommer dock ett idag istället, nämligen precis nu.

Ironiskt nog vill Annika denna vecka att vi ska: Berätta om en bok (eller flera) som du har fått, lånat, köpt, etc. den här veckan.

Och varför är det ironiskt? För att jag har ett self-imposed köpstopp! Jag har ju utmanat mig själv att vara tvungen att läsa 15 av mina olästa böcker innan jag får köpa någon ny. Än så länge har jag läst en… Dock har jag en reservation på bibblan och några redan förbeställda böcker som troligtvis kommer att dyka upp innan jag har läst de kvarvarande 14 böckerna, men det får ju inte räknas. Dessutom kom dess två böcker under veckan, men – viktigt! – jag beställde dem innan bokstoppet: Carnival of Souls av Melissa Marr och Throne of Glass av Sarah J Maas.

11 tankar på “Bokbloggsjerka 21-24 september

  1. Bokköpsstopp är svårare att hålla än att sluta röka. Och det säger jag efter att ha slutat röka för fem år sen. Då hade jag rökt i 30 år. Det säger en del om hur svårt det är att inte köpa böcker 🙂

  2. Assassin… Det är ett underbart ord, tycker jag. Och en kvinnlig sådan? I’m intrigued…!
    Japp, så lättflirtad är jag :}

Lämna en kommentar