En bok – flera böcker

Den här månaden har jag gjort något i bokväg som jag i princip aldrig gör: jag hade igång tre böcker samtidigt! Det började med att jag läste Den besynnerliga händelsen med hunden om natten, vilket är en för mig ovanlig bok men ändå intressant. Sedan råkade det sig så att jag befann mig på ett av mina lokala bibliotek – jag bor i bushen ganska precis mitt emellan två mindre bibliotek – och inte kunde gå därifrån utan att låna med några stycken. Bland dessa fanns tredje delen i Viveca Stens deckarserie om Sandhamn. Och påsken närmar sig ju, vilket gör att deckar-tarmen skriker lite. ”Påskekrim” vet ni. Så därför började jag på den innan den andra boken var utläst.

Okej, tänker ni. Den tredje boken då? Jodå, under helgen var jag hemma hos mor och far och fick på pappas nattygsbord syn på en bok som jag har varit lite sugen på, nämligen Jag är Zlatan Ibrahimovic. Pappa tänkte läsa den när han och mamma ska på semester i slutet av april, men han tyckte att eftersom jag läser så fort så kunde jag gott låna den innan. Så då blev det liksom att den fick hoppa upp på prio ett. Summan av kardemumman blir dock att jag inte har läst ut någon av dem än…

Brukar ni ha igång flera böcker samtidigt?

Kommentera

