Bokbloggsjerka 17-20 augusti

Nytt läsår, ny fredag, ny bokbloggsjerka hos Annika.

Den här veckan undrar hon ”hur ni gör för att komma ihåg saker som ni kommer på att ni vill skriva ett inlägg om i samband med t.ex. recensioner eller liknande.”

Sedan mina universitetsdagar med ett respektabelt antal litteraturkurser i ryggsäcken är jag rätt så allergisk mot att ta ut ”keywords” och andra hemskheter under läsningens gång. När jag läser vill jag läsa för nöje och inte för analys! Oftast skriver jag inget förrän jag har läst ut en bok. Dock om det verkligen är något speciellt så jag tar jag det översta pappret i min papperskub på skrivbordet och skriver ner några väl valda ord eller meningar. För jag menar – vika hundöron eller kladda i mina böcker? No way, José!

Egentligen borde jag ha min papperskub och en penna bredvid sängen för det är alltid precis när jag ska sova som jag kommer på de bästa formuleringarna. Det lever också kvar sedan universitetet!

7 tankar på “Bokbloggsjerka 17-20 augusti

Lämna en kommentar