Bokbloggsjerka 2-5 november

Ännu en vecka till ända. Som jag säger varje vecka, jag blir nervös över hur fort tiden går. Ska det verkligen vara så här?

Veckans fråga lyder kort och gott: vad ska du ägna dig åt för bokliga aktiviteter under Halloween-helgen?

De enda böcker jag lär ha tid att ägna mig åt under helgen är läromedel. Sorgligt men sant. De senaste tre dagarna av mitt ”höstlov” (skrattretande beteckning) har ägnats åt omdömesskrivning och rättning, men planeringen för de åtta kurser jag undervisar i har inte hunnits med under de gångna veckorna utan har bara lagts på hög. Nu tycker jag i och för sig väldigt mycket om att bläddra i olika läromedel och leta texter och övningar så det är väl inga större problem så. De där j***la omdömena dock står mig upp i halsen. Men… ja, jag ska alltså förkovra mig i läromedel under helgen.

Mycket trevligt och bra läromedel i tyska för högstadiet som gör livet betydligt lättare. Om man kunde vara förälskad i ett läromedel så vore det detta. Med det läromedel vi har i engelska för gymnasiet är det precis tvärtom; det är så tråkigt och svårarbetat att till och med jag som lärare drar mig för att använda det.

9 tankar på “Bokbloggsjerka 2-5 november

Lämna en kommentar