NP

Jag kan redan nu säga att min lässtatistik för maj månad är under all kritik. Varför? Jag hinner aldrig läsa! Varför? För det är så mycket annat hela tiden. Just nu mest rättning av nationella prov. För typ två veckor sedan hade jag knappt 60 engelskuppsatser att rätta och igår var jag en sväng till Karlstad och hämtade upp Part B-proven: Reading and Listening.

Nu var ju inte alla elever där igår så det kanske bara var 50 stycken elever som skrev provet, vilket betyder att jag bara har rättat i runda svängar 100 prov idag. Det är väl ett dagsverke om något. Imorgon kanske jag faktiskt kan vara ledig en liten stund… innan vi ska åka iväg nedåt landet för ett stundande dop.

Det är ett under om jag kommer igenom ens en bok denna månad.

 

Kommentera

